Shifting from Outreach to Engagement: Transforming Moi University’s Response to Current Development Trends in Agricultural Research and Training in Eastern,Central and Southern Africa

Abstract: 
The RUFORUM funded Outreach Project of Moi University aims at enhancing interaction between university faculty, students, farmers and other stakeholders concerned with agricultural production and developing teaching programs for effective learning. A series of meetings have been held to discuss and analyze current training at the faculty of agriculture and propose changes to ensure farmers adopt technologies developed at the universities. Through experiential learning methodologies, it is envisaged that universities will produce graduates with skills to communicate effectively with farmers. Experiential learning may require additional set of resources in the faculties in terms of additional capital investment or additional student and faculty time. Because of the changing marketing trends and the new crop of students that are more social and interactive, it is time that teaching in curried out in an experiential learning platform to maintain interest and motivation of the students and meet the changing market trends.
Le projet de sensibilisation de l’Université Moi, financé par RUFORUM, vise à favoriser l’interaction entre les professeurs d’université, les étudiants, les agriculteurs et les autres acteurs concernés par la production agricole et le développement des programmes d’enseignement pour un apprentissage efficace. Une série de réunions ont eu lieu pour discuter et analyser la formation en cours à la faculté d’agriculture et proposent des changements afin d’assurer les agriculteurs à adopter des technologies développées dans les universités. Grâce à des méthodologies d’apprentissage expérientiel, il est envisagé que les universités produiront des diplômés avec les compétences nécessaires pour communiquer efficacement avec les agriculteurs. L’apprentissage expérientiel peut exiger un ensemble supplémentaire de ressources dans les facultés en termes d’investissement supplémentaire des capitaux ou de temps supplémentaire de l’étudiant et du professeur. En raison des tendances variables du marché et du nouveau groupe d’étudiants qui sont plus sociaux et interactifs, il est temps que l’enseignement se réalise dans une plate-forme d’apprentissage expérientiel pour maintenir l’intérêt et la motivation des étudiants et réponde aux tendances variables du marché.
Language: 
Extended abstract under Value Chains and Innovation Platform
Date of publication: 
2012
Country: 
Region Focus: 
East Africa
Collection: 
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Form: 
Printed resource
Publisher: 
Notes: 

The 2012 RUFORUM Biennial Conference is the third in the series. The main objective of the Biennial conferences is to provide a platform for agricultural research for development stakeholders in Africa and beyond to actively exchange findings and experiences, while at the same time learning lessons towards improving performance of the agricultural sector and ultimately people’s livelihoods. The biennial conference is RUFORUM’s most comprehensive meeting for the diversity of stakeholders in agriculture. It is especially dedicated to graduate students and their supervisors, grantees in RUFORUM member universities and alumni. It is a platform for peer review, quality control, mentorship, networking and shared learning. The third Biennial Conference was attended by 657 participants. This record contains an extended abstract accepted under the theme Extended abstract under Value Chains and Innovation Platform